Inovația ca mod de a gândi

Inovația ca mod de a gândi

Inovatia

Deși poate fi considerată de unii un concept abstract, inovația poate să vină de la fiecare dintre noi. De aceea, TOTAL Romania propune o definiție simplificată și mult mai accesibilă a acestui cuvânt: a inova înseamnă a gândi gesturi mici care pot face mari economii de timp și de bani.

La începutul anului, i-am cerut furnizorului nostru de bidoane de plastic să înlocuiască europaleții cu care ne livra ambalajele, cu paleți industriali, aceștia din urmă fiind modelul cu care livrăm, la rândul nostru, către clienții noștri. Această mică schimbare ne-a permis să reducem numărul de operațiuni logistice de descărcare/încărcare și să nu mai aruncăm europaleții pe care nu îi mai foloseam. Iată o inovație simplă care a generat economii de 12.000 dolari anul acesta și care a ușurat considerabil munca șoferilor de stivuitoare, reducând cu o oră şi timpul de descărcare a unui TIR, adică 128 de ore pe an.

Această bună practică a fost prezentată alături de alte trei realizări ale TOTAL Romania în cadrul Meet'INN-ului, reuniunea anuală a ENCO pe subiecte de inovație, care a avut loc la sfârșitul lui septembrie la Viena. Am fost reprezentați acolo de către Luiza Popa, directorul de marketing și comunicare, și Bogdan Dumitrescu, managerul de investiții al fabricii. Ei sunt cei doi corespondenți TOTAL Romania care răspund de inovație în fața ENCO. „Rolul nostru este de a-i încuraja pe angajați să comunice ideile care le vin pentru a rezolva probleme pe care le întâlnesc în fiecare zi, explică Bogdan Dumitrescu. În majoritatea cazurilor, le este frică sau rușine să o facă, ceea ce este păcat.”

Implementarea politicii de inovație s-a materializat în TOTAL Romania prin organizarea a două evenimente care au avut loc în “Săptămâna Inovației” a grupului. Pe 16 noiembrie, mai mulți angajați ai fabricii  de la Cristian au fost invitați să descopere Play'INN, un joc online, conceput pentru a dezvolta creativitatea. A doua zi, un alt grup a participat la Conf'INN, o conferință despre inovație şi creativitate, care a fost susținută de Luiza Popa și Bogdan Dumitrescu, la un anticafe din Brașov. „Ideea nu este să reinventăm roata, ci să fim mai eficienţi, detaliază Luiza Popa. Chiar dacă se crede contrariul, cele mai bune idei nu vin neapărat de la top management.”

Grupul TOTAL vrea să dezvolte inovația ca filosofie internă. Pentru aceasta, a fixat obiective clare pe care TOTAL Romania trebuie să le respecte în 2016. Primul obiectiv este de a  implementa cel puţin patru inovații pe an și de a duplica altele trei, deja implementate de către afiliatele ENCO.  Al doilea obiectiv este ca toți angajații să fie sensibilizați la inovație prin intermediul Play'INN sau Conf'INN și 20% din personal va trebui să urmeze un training special despre creativitate sau să atingă nivelul trei al Play'INN-ului.

Orice idee nouă contează!

Luiza Popa

Director Marketing și Comunicare

Bogdan Dumitrescu

Manager de investiții al fabricii