Un concept nou pentru o promoție mai dinamică

Un concept nou pentru o promoție mai dinamică

  Un concept nou pentru o promoție mai dinamică  

Rețeta campaniei noastre promoționale de toamnă s-a schimbat. Am adăugat ingrediente noi, printre care şi un Citroën C4 Cactus; un premiu prietenos cu aer tineresc orientat către un segment de piață în plină dezvoltare, reprezentat de tânăra generație.
 
Ultimul studiu de piaţă arată că gradul de recunoaștere a mărcii TOTAL este în creștere, dar rămâne la un nivel destul de scăzut. În comparație cu rezultatele din 2012, TOTAL a înregistrat în 2014 un scor mai bun în ceea ce privește „conștientizarea neajutată” (persoana intervievată recunoaște marca fără promovare prealabilă) și a păstrat același scor în rubrica „primul în minte” (marca de uleiuri care vine prima în mintea intervievatului). Studiul mai arată că sursa de conștientizare vine, în primul rând, de la magazinele de piese sau de la service-urile auto și, abia apoi, de pe Internet. Dar compania noastră trebuie sa fie mai bine cunoscută, în special în rândul tinerilor cu vârstă între 18 și 30 de ani. De aceea, conceptul campaniei de promovare a fost schimbat față de anii trecuți și se concentrează acum în aceeași măsură pe suporturi offline și online. Campania a început pe site-urile www.totalquartz.ro și www.total.com.ro, a fost sprijinită de mass-media offline (spoturi TV) și a avut parte de promovare masivă în punctele de vânzare ale produselor noastre.
 

Campania a fost construită pe două piloane principale

  • Dovada de cumpărare
    Acest tip de promoție a vizat o audiență care preferă să aștepte marele premiu. Oferta a constat în bidoane de ulei TOTAL Quartz de 5 litri pentru prețul de 4 litri sau de 4 litri pentru prețul de 3 litri. Clientul a fost încurajat să înregistreze codul promoției de pe cutie pe un site dedicat, unde își crea și un profil. Bidonul trebuia păstrat până la sfârșitul promoției pentru a participa la tragerea la sorți. Premiile au constat într-un Citroën C4 Cactus și trei telefoane Nokia Lumia 930. 
  • Interactivitate
    Acest tip de promoție s-a desfășurat exclusiv în mediul online și a vizat o audiență care preferă premii mai mici și care se pot câştiga rapid, prin intermediul unui joc. Participanții nu aveau neapărat nevoie să cumpere un produs TOTAL pentru a se înregistra pe site. Premiile au constat în 4 bidoane TOTAL Quartz INEO de 5 litri pe zi.
Având în vedere principalele obiective ale campaniei (cunoașterea mărcii, creșterea vânzărilor, atașament față de brand și top of mind) canalele de comunicare alese au fost:
Youtube, Google search, Google Display, Facebook, rețeaua de știri locale, regionale și internaționale, precum și site-urile www.GSP.ro și www.Automarket.ro. Iar rezultatele au fost bune, chiar peste așteptările noastre!
 
Suntem mândri să vă anunțăm că, între 29 octombrie și 8 decembrie, reclamele noastre s-au afișat de mai mult de 47 de milioane de ori pe Internet. 145.000 de persoane au accesat site-ul nostru promoțional, iar ținta noastră inițială era de 107.000. De asemenea, spotul video cu robotul Quartz a fost văzut de 272.000 de ori pe Youtube, iar obiectivul inițial era de 46.000. În același timp, jocul TOTAL Race a fost jucat de peste 15.000 de ori și aproape o mie de oameni și-au creat un profil pe site-ul nostru. Dar poate cel mai important lucru a fost faptul că 65% dintre cei interesați de campania noastră au fost tineri cu vârstă între 18 și 34 de ani. Putem remarca, de altfel, că rezultatele totale ale acestei campanii au fost mai bune decât cele ale campaniei Elf de anul trecut, chiar dacă marca Elf se bucură de mai multă notorietate în România.
 
Aceasta reușită ne invită să pregătim noua campanie 2015 cu și mai mult spor!
 
De Mihaela Filipescu și Cristina Baritchi