Bogdan Rusea: „TOTAL a fost lângă mine de la bun început”

„TOTAL Romania m-a susținut încă de la bun început”

TOTAL  
 
Un Logan tunat cu un motor de 190 de cai putere, dar mai ales un pilot cu o minte de fier: iată de ce TOTAL a ales să-l sprijine pe Bogdan Rusea în disciplina de viteză pe coastă. Interviu.
 
Cum a început aventura împreună cu TOTAL?
 
În 2011, am decis să transform o pasiune pe care o aveam de mic într-o activitate profesionistă. Am avut inițial o Dacie Logan în versiunea de serie, echipată doar din punct de vedere al siguranței cu un rollbar (bară stabilizatoare), niște scaune de curse și restul echipamentelor obligatorii  pentru a putea participa la Campionatul Național de viteză în Coastă. TOTAL a crezut în mine de la bun început. În primul an am avut atât sprijin financiar, cât și emoțional din partea lor, mai ales din partea Mihaelei Mândrea-Muraru și a lui Franck Haëttel.
 
Poți să descrii parcursul vostru împreună spre succes?
 
În primul an am avut un rezultat foarte bun: am terminat pe locul întâi la motoarele de 1,6 litri în campionatul național. În al doilea an, în 2012, am devenit un pic mai pretențios și am încercat să dezvoltăm proiectul Logan, să-l ducem mai aproape de performanță. Din motorul de serie, am reușit să dezvoltăm o putere de 190 de cai putere. Am câștigat din nou campionatul motoarelor de 1,6 litri, dar de data aceasta, concurența a fost mult mai dură. În competiție au intrat modele precum Peugeot Sport sau Renault Sport, adică mașini dedicate acestor competiții. În al treilea an, am încercat din nou să îmbunătățim performanțele mașinii, montând o cutie de viteze secvențială și lucrând mai mult la partea de legături cu solul, pentru o stabilitate mai bună. Am obținut atunci locul 2. Am reușit să corectăm micile erori și, în al patrulea an, am terminat din nou pe primul loc. Dar finalul fiecărei curse s-a jucat pe diferențe de sutimi de secundă.
 
La acest nivel de competiție, cât de mult contează performanțele uleiului?
 
Contează foarte mult fiindcă în funcție de performanțele uleiului, te poți baza sau nu pe fiabilitatea unui motor. Motorul nostru fiind diferit față de un motor de serie, lucrează la o turație de 8.400 de rotații pe minut, deci alegerea uleiului pe care îl folosim este primordială. Și pot spune că în acești patru ani, nu am avut niciun fel de probleme la motor.
 
Colaborarea ta cu TOTAL înseamnă mai mult decât un simplu parteneriat de business. Cum iți dorești să evolueze această relație în viitor?
 
Eu îmi doresc să continuăm acest parteneriat și să avem o expunere cât mai bună cu TOTAL. Mi-aș dori foarte mult că TOTAL să devină o marcă mult mai cunoscută în domeniul sporturilor cu motor. La fiecare concurs, încercăm să promovăm cât mai bine imaginea companiei atât în rândul publicului, cât și al concurenților. În acești 4 ani, am reușit să concretizăm mai multe parteneriate cu organizatorii prin care TOTAL și Serus-ul au devenit parteneri oficiali ai acestor competiții. Brandul a apărut astfel pe bannere pe podium la sfârșitul competiției.
 
Care sunt obiectivele tale ca și pilot ?
 
Aș vrea să avansez la o categorie superioară. Urmează să concurez pe o nouă mașină la care am lucrat doi ani de zile cu echipa Serus Racing Club. Este un model Renault Megane mai vechi, din 1997. O mașină care, la bază, a fost făcută de Renault Sport și destinată competițiilor. Noi am luat-o și am recondiționat-o. Va intra la grupa motoarelor de 2 litri. Fiind tot un proiect luat de la zero, a durat destul de mult până am ajuns la rezultatul pe care l-am vrut. Anul acesta vom intra cu ea în competiție de la jumătatea anului competițional. Probabil o veți vedea la Sinaia, pe 25 și 26 iulie.  Logan-ul va fi tras pe dreapta momentan. Aspirațiile pentru un viitor mai îndepărtat ar fi să creăm o mașină cu care să putem lua locul întâi la general, adică la categoria motoarelor de peste 2 litri, supraalimentate. În momentul de față, competiția este dominată de niște „monștri” de 700, 800 de cai putere...
 

Interviu realizat de Jonas Mercier