Fluide Speciale: o livrare complicată, dar reuşită

Fluide Speciale: o livrare complicată, dar reuşită

Special fluids a complicated but successful delivery

TOTAL Romania a furnizat în această primăvară fluide speciale către Halliburton Romania, filiala unuia dintre cei mai mari furnizori mondiali de produse şi servicii pentru industria energetică. Această operaţiune a fost un adevărat de test de stres pentru echipele comerciale de la TOTAL Romania, întrucât livrarea trebuia tratată în regim de urgenţă, iar zona de încărcare a produselor de la Le Havre era blocată din cauza grevelor din Franţa.

Un actor major în domeniul explorărilor de adâncime, TOTAL efectuează o primă asemenea cautare offshore în Bulgaria. TOTAL E&P Bulgaria dirijează o explorare petrolieră şi gazieră în blocul 1-21 Khan Asparuh din zona economică exclusivă a Bulgariei în Marea Neagră. Explorarea de hidrocarburi este o mare provocare pentru TOTAL, dar şi o mare oportunitate. Vom deveni prima companie care merge atât de adânc în apele bulgare (2+4 km) folosind o navă de foraj. La data de 10 iulie, forajul a ajuns deja la o adâncime de 5.000 de metri.

Pentru această campanie, începută în luna mai şi aflată în curs de desfăşurare, TOTAL Romania a primit o solicitare din partea TOTAL Fluids de a furniza fluide de foraj pentru Halliburton, o companie de servicii desemnată de către TOTAL E&P Bulgaria. În mod tradiţional, aceste comenzi sunt realizate de către departamentul central de achiziţii al Halliburton, dar împrejurările au făcut necesar ca filiala noastră sa preia comanda şi să livreze către Halliburton Romania, în portul Constanţa.

La prima vedere, livrarea de produs venit din Franţa părea să aibă un parcurs facil, asemenea unei livrări obişnuite. Însă greutăţile întâmpinate au fost foarte diverse, consumând timp şi energie.

Imediat după recepţia comenzii de produs (13 cisterne ce trebuiau livrate în maximum două săptămâni), în Franţa a fost declanşată greva naţională. Zona industrială de la Le Havre, de încărcare a produsului, a fost complet blocată de către protestatarii transportatorilor străini. A trebuit să găsim un transportator local şi să rechiziţionăm camioane programate pentru alte clienţi. Până la urmă, la limita celor două săptămâni, cantitatea solicitată a fost livrată.

După câteva zile, clientul a transmis o comandă suplimentară de şapte cisterne. De această dată părea că parcursul va fi mai simplu, deşi greva din Franţa continua. Contrar aşteptărilor, am întâmpinat alte situaţii neprevazute. Şoferii s-au pierdut pe drum, fără să-i putem localiza. Odată ajunşi la Constanţa, s-au rătăcit din nou în oraş. Dată fiind naţionalitatea şoferilor (bulgară, franceză, poloneză), barierele lingvistice au contribuit la dificultatea situaţiei. În cele din urmă, colegul nostru, Răzvan Puşcuţa, a identificat şi direcţionat în teren cele şapte cisternele către locaţiile necesare: cântar agreat, autoritate vamală şi loc descărcare client.

La o zi după livrarea celei de a doua comenzi de la client, am recepţionat o a treia comandă de 13 cisterne de produs, tot cu livrare rapidă. În Franţa, greva continua şi TOTAL Special Fluids nu mai deţinea pe stoc întreaga cantitate de produs solicitată de client. S-a găsit cantitatea necesară în alte filiale şi au fost livrate 12 cisterne. Pentru ultima, a fost nevoie de o perioadă mai îndelungată, dar ne-am încadrat în aşteptările clientului.

După cele trei livrări de produs către acest client putem spune că am căpătat o experienţă complexă şi astfel vom putea răspunde cu o analiză mai apropiată de realitate la viitoarele solicitări. Trebuie menţionat că soluţiile la diversele situaţii întâlnite pe parcursul acestor livrări au fost strâns legate de lucrul în echipă.

Cătălin CÎNDEA

Manager de Specialitate