Philippe Charleux : “Este nevoie sa producem local pentru a putea vinde lubrifianti”

Philippe Charleux : “Este nevoie să producem local pentru a putea vinde lubrifianți”

The embedded asset does not exist:
Asset Type: ImageT
Asset Id: 1286026898022
PAGENAME: TOTAL_Romania/ImageT/Detail

Prezent în fabrica de la Cristian pentru sărbătorirea a 10 ani de activitate în România, Philippe Charleux a subliniat importanța producției la nivel local în scopul dezvoltării vânzărilor pe o piață est europeană cu potențial de creștere.

A fost o decizie inspirată de a investi în România acum zece ani?


Da, a fost o decizie bună să investim în România. În ciuda crizei din 2008 și 2009, acum condițiile economice s-au relaxat și perspectivele sunt mai bune. Există însă și un alt motiv pentru care am făcut această investiție. Cred că dacă îți propui să vinzi lubrifianți într-o anumită țară sau chiar într-o regiune, ai nevoie să produci la nivel local. Poți să începi prin a importa, mai ales că în primă fază ai nevoie să dezvolți o rețea de distribuție și un lanț de aprovizionare pe care să te poți baza. Însă după această etapă, nu poți să imporți totul. Pentru TOTAL a fost foarte important să producem local.

Ce reprezintă fabrica de la Brașov în rețeaua de producție a TOTAL la nivel European?

Cred că e important să nu ne uităm doar la volumul mare de lubrifianți produs în România. TOTAL este un brand puternic în Europa de Vest și datorită faptului că are o istorie în această regiune. Suntem prezenți în România doar din anul 2000. Fabrica de la Cristian are o mare importanță strategică, deoarece din România putem aproviziona și țările din regiune. Cu alte cuvinte, aceasta este o oportunitate de extindere și în țările învecinate unde există potenţial de creştere. Pentru a răspunde întrebării dumneavoastră, fabrica din România nu este atât de importantă din punct de vedere al volumelor produse, cât mai ales din punct de vedere strategic, prin poziția ei în regiunea de sud-est a Europei.

Cum apreciați perspectivele pentru vânzări în Europa?

Generic vorbind, piețele nu sunt în expansiune în acest moment, dimpotrivă, în Europa de Vest acestea sunt în declin. Ceea ce vreau să spun este că tendința generală este una de scădere a vânzărilor și din această cauză, ne este din ce în ce mai dificil să recâștigăm teren printr-o producție mare. Suntem totuși în creștere în ceea ce privește cotele de piață. În România și Europa de Est, cred că există un potențial important de creștere dacă lucrăm pe ambele fronturi: atât creșterea volumelor de vânzare, cât și a cotei de piață. Tendința de creștere este pozitivă acum în Est și nu în Vest, de aceea este important să fim prezenți în ambele zone.

Philippe Charleux
TOTAL Vice-președinte Global Lubricant Business