Distributie nationala

Distributie nationala: raport dupa sapte luni

Distributie nationala TOTAL

Gradul de recunoaștere a mărcii TOTAL continuă să crească pe piață romanească din 2011. Aceasta tendință face ca numărul clienților noștri, fie ei distribuitori sau clienți direcți, să crească. Departamentul nostru operațional a făcut tot ce a putut pentru a gestiona creșterea cererii, dar începând cu 2014, nu a mai putut face față și sistemul nostru de livrare a avut o nevoie urgentă de actualizare. În plus, dezvoltarea rapidă a vânzărilor la export a dus, în mai multe ocazii, la o aglomerare nesustenabilă a depozitului de la Cristian.

Dematerializare  

Situația trebuia schimbată. Serviciul clienți și departamentul operațional, împreună cu cel comercial, au decis să găsească metode noi de a colabora. Sub-contractarea a fost soluția pe care am ales-o pentru toate livrările către clienții noștri direcți. În acest sens, am semnat un contract la jumătatea anului trecut cu filiala romanească a companiei germane DB Schenker, una dintre cele mai importante companii de logistică din Europa și leader pe piața locală. Ne-au furnizat un depozit în București pentru produsele ambalate și se ocupă de atunci şi de distribuția națională.

Care sunt avantajele acestei noi colaborări? În primul rând, ne-am redimensionat stocul de produse, în termeni de volum și de diversitate a produselor. Cu un stoc disponibil mai mare și complet, putem livra mai rapid către clienții noștri finali. Până în septembrie, am mutat 840 paleți cu produse TOTAL în depozitul DB Schenker, ceea ce înseamnă 540 de tone. Suntem, deci, mai aproape de obiectivul nostru de a transfera în total 1800 de paleți. În al doilea rând, am extins perioada de primire a comenzilor clienților noștri. Acum acestea se pot face și după ora 11 dimineață şi până la ora 16. În fine, putem garanta acum un termen de livrare de maximum 24 de ore. Până acum DB Schenker a livrat 99% dintre comenzi a doua zi, înainte de ora 14.

Toate aceste îmbunătățiri au avut un efect pozitiv asupra vânzărilor noastre și ne-au permis să avem gestionare de stoc și distribuție la nivel național mult mai profesioniste. În același timp, TOTAL Romania își crește credibilitatea pe piață și câștigă un renume de furnizor de încredere.

În 2014, DB Schenker-Romtrans a livrat 30% dintre comenzile noastre directe. Compania a dat dovada de rigoare, seriozitate și flexibilitate, atunci când este necesar. Noul depozit a făcut posibilă reducerea SAT-ului (Standard Availability Time) pentru clienții noștri interni la un maximum de 48 ore.

Dematerializare

Simona Gavril

Coordonator Serviciu Clienţi şi Suport Vânzări

Răzvan Pușcuță

Manager regional vânzări industrie