Bugetul 2017 în vizor

Bugetul 2017 în vizor

Conferinta 2

Dacă 2016 se va confirma ca primul an în care ne încadrăm în buget, 2017 are toate şansele să fie un an de reală prosperitate. Bugetul previzional pe care l-am pregătit este ambiţios, dar uşor realizabil, mai ales dacă ne uităm la evoluţiile cotelor noastre de piaţă şi la aproprierea de pragul de rentabilitate pentru fabrica de la Braşov.

Bugetul 2017 a fost construit în general pe o premisă de creştere, însă în mod diferenţiat între diferitele linii de business. Vânzările de lubrifianţi auto se bazează pe performanţele reţelei de distribuitori în vânzările indirecte şi pe reţeaua de dealeri proprii. În acelaşi timp, reţeaua de dealeri Dacia şi vânzările pentru prima umplere a acestor autoturisme au contribuit şi ele la rezultate pozitive.

Vânzările de lubrifianţi industriali vor fi impulsionate de buna performanţă a fabricilor din sectorul automotive, din care sperăm să capturăm cât mai multă cotă de piaţă, alături de noi segmente pe care vrem să ne concentrăm. Din păcate, gama Lubrifin pierde teren pe un segment de piaţă extrem de competitiv.

În privința vânzărilor pe piaţa de bitum, ne propunem să creştem volumele vândute, continuând astfel performanţa ridicată din ultimii ani şi să livrăm 75.000 MT în 2017. Această creştere se bazează pe un efort susţinut de prospectare a clienţilor, lobby cu autorităţile locale şi implicarea în proiecte de mare anvergură, dar şi pe oferirea unor servicii de înaltă calitate care să ne diferenţieze de competitori (de exemplu, prin punerea la dispoziţia clienţilor noştri a unui portal inovator de plasare a comenzilor şi urmărire în timp real a livrării). Toate aceste eforturi vor fi susţinute şi de investiţiile necesare pentru alinierea fabricii de la Ozun la standardele grupului.

Nu în ultimul rând, ne aşteptăm să creștem în continuare vânzările de fluide speciale, chiar dacă începutul a fost mai dificil, iar livrările nu au fost pe măsura aşteptărilor iniţiale.

Controlul cheltuielilor fixe este, de asemenea, o măsură de asigurare a competitivității companiei. După mai mulţi ani de rezultate financiare dificile şi datorită eforturilor făcute în cadrul proiectului CAP, creşterea volumelor la vânzări şi export se face cu resursele existente şi cu creşteri minime de costuri. De notat faptul că, în 2017, plănuim creşterea bugetelor de marketing pentru a stimula vânzările şi pentru a creşte notorietatea brandului în România.

Cristian Mateescu
Manager Financiar

Bogdan Iancău, Managerul Operaţional de la Fabrica Cristian

„În 2017, produsele mai vechi aflate în producţia locală sunt înlocuite de produse cu formulări noi, menţinerea volumului fiind o performanţă. Această consolidare este o etapă importantă pentru activitatea de producţie locală în vederea dezvoltării viitoare a volumelor, după cum se poate observa din creşterea bugetului de investiţii.”

Bogdan Iancău, Managerul Operaţional de la Fabrica Cristian

„Investiţiile din 2016 vizează creşterea nivelului de automatizare a proceselor de producţie, iar cele din 2017 dezvoltarea capacităţii de producţie.”

Radu Ignat, Manager Supply Chain şi Serviciul Clienţi

„Investiţiile pentru 2016 au fost axate mai ales pe ridicarea normelor privind securitatea şi sănătatea la locul de muncă şi protejarea mediului. În 2017, ne vom concentra pe partea de productivitate planificând construcţia unui nou rezervor de bitum cu o capacitate de 2.000 MT.”

Mihaela Mândrea-Muraru, Director Comercial

„Principalele segmente care vor genera creşterea sunt vânzările directe în agricultură, construcţii şi activităţi de metalworking şi vânzările prin distribuitori, care targetează piaţa magazinelor de piese auto şi flotele de camioane.”