Industria auto in vizor

Industria auto în vizor

industria automobila

Industria auto a fost unul dintre cele mai profitabile sectoare din economia românească în ultimii ani şi are în continuare un potenţial de creştere ridicat. A fost identificată, de altfel, ca fiind o axă strategică majoră a dezvoltării lubrifianţilor industriali în cadrul studiului Lube In the Box (LIB), făcut în 2014. În timp ce gama Lubrifin suferă în continuare de o competiţie acerbă pe zona de produse low cost, echipele comerciale pe partea de industrie şi-au concentrat eforturile pe dezvoltarea gamei corporate.

Cele mai promiţătoare perspective sunt în segmentul de prelucrare a metalelor, care reprezintă 15% din volumul total de lubrifianţi industriali vânduţi în România. În 2015, în acest segment de industrie, s-au vândut 200 de tone de lubrifianţi, ceea ce reprezintă o creştere de 61% comparativ cu anul precedent. Efortul depus de Echipa de Vânzări Industrie a condus la câştigarea unor clienţi importanţi cum ar fi Bamarec (Franţa), Trelleborg Automotiv (Suedia), Sirca (România), Willy Kreutz (Germania) sau Eurocardan (Italia). Începerea unui parteneriat cu Fabrica de Scule de la Râşnov a reprezentat o mare provocare pentru Departamentul de Vânzări. Testele repetate efectuate de departamentele tehnice şi buna colaborare a părţilor implicate a făcut posibilă identificarea produsului care răspunde cel mai bine cerinţelor aplicaţiilor respective. Astfel, toate echipamentele acestei unităţi de producţie vor utiliza lubrifianţii TOTAL.

Echipele comerciale pe partea de industrie au acum un obiectiv ambiţios. Vor ca TOTAL să devină furnizorul majorităţii membrilor ACAROM, puternica asociaţie de producători de automobile şi de piese. Graţie prezenţei Dacia şi Ford, industria auto din România cuprinde peste 150 de fabrici. „Proiectul nostru este de a fi partener cu ACAROM pentru a le propune membrilor nu numai lubrifianţi şi servicii de analizare prin ANAC, dar şi cursuri de specializare despre tehnologia produselor pe care le vindem, explică Eugen Țuca, managerul Comercial Industrie. În plus, ACAROM este un fel de lider de opinie în industria româneasca de profil şi vrem să ne afirmăm ca fiind o companie inovativă cu experientă tehnologică în domeniul auto.” În prezent, trei dintre membrii ACAROM ne sunt clienţi. Obiectivul propus constă în evaluarea tuturor membrilor asociaţiei și convingerea lor de a ne deveni clienţi. Considerăm a fi un succes remarcabil dacă până la sfârşitul anului reuşim să convingem două treimi dintre membrii.

Adrian RUSU
Manager Regional de Vânzări Industrie

Eugen ȚUCA
Inginer Vânzări Industrie